Det er efterhånden en velkendt hemmelighed i speedwaykredse, at medlemstallet
og udstedte speedway-licenser har været dalende over de seneste år og man fra DMU's
side, på mange måder, har forsøgt, at vende denne triste trend uden, den store succes.
Speedway Kids har været en aktiv del af dette med bl.a. den årlige "åbent hus dag", hvor
interesserede børn og deres forældre har haft mulighed for at stifte bekendtskab med
sporten.
Børnene har fået mulighed for prøveture og forældrene mulighed for at få god
information om hvad det indebærer - både praktisk og økonomisk - at starte med at køre
Micro Speedway.
Når det så der sagt, må man erkende, at interessen og resultatet - tilgangen af nye kørere - ikke har stået mål med forventningerne og ikke har kunnet kompensere for den afgang der har været,fra specielt Micro Speedway.
Micro Speedways store udfordring har i stor udstrækning været at nå ud til potentielt interesserede børn og forældre og skabe interesse. Det har været udfordrende at få formidlet det kammeratskab og fællesskab kombineret med fart, spænding og konkurrence hvor alle kan deltage, til de rigtige målgrupper.
I efteråret 2020 fik DMU og Speedway Kids en lidt unik mulighed for at få professionel
hjælp til dette arbejde.
DMU fik en henvendelse fra en ung kvinde - Louise - nyuddannet Serviceøkonom,
med speciale, bl.a. indenfor sport og event, som tilbød 4 uger i virksomhedspraktik. Dette var en oplagt mulighed til at få kortlagt udfordringerne og få et godt bud på hvad der skal til for at vende medlemstilbagegangen
og der blev indgået en aftale.
I dagligt samarbejde med Jesper og Lukas fra DMU og med Mette (VBMK) som tovholder gik Louise i gang.
Sidst i november blev resultatet præsenteret for DMU og Speedway Kids.
Resultatet er et materiale som beskriver hvordan man kan på en ensartet og effektiv måde, i klubberne,kan arbejde med - MARKEDSFØRING og SYNLIGHED - REKRUTTERING - FASTHOLDELSE og anvende SOCIALE MEDIER.
Man vil den vej kunne opnå synergier, og en ensartet genkendelse af sporten på tværs af klubberne.
Speedway Kids er sikker på at klubberne vil få meget gavn af materialet men vil samtidig også håbe, at det vil blive anvendt og fulgt.
Materialet vil blive sendt ud til klubberne i løbet af februar, så det kan anvendes i forbindelse med forårets "åbenhus arrangement" - som forhåbentlig bliver en realitet i 2021.
De bedste hilsner fra os alle i speedway-kids ... See more